Huldra karateklubb ble stiftet mai 2020 med oppstart i agust samme år. Vi har vår dojo(teningshall) i Huldrehallen i Svarstad. Vi ønsker ha et tilbud for hele lågendalen og dalstrøka innafor. Svarstad ligger sentralt i Lågendalen. Så alle fra Kvelde til Efteløt, og fra nabodalene Siljan og Vivestad ligger innenfor en radius på 20 minutter med bil.

Vi trener tradisjonell shotokan karate og  legger stor vekt på grunnleggende teknisk trening, og så vel som respekt, disiplin og gode holdninger. Samtidig ha det gøy på trening. Vi starter i det enkle, og bygger på med mer avanserte teknikker etterhvert. Dette er trening som de aller fleste kan følge fordi alle utvikler seg teknisk i sitt eget tempo.

Det vil bli mulighet for å konkurrere innenfor vårt stilartsforbundene JKA Norway, Norges Tradisjonelle Karateforbund(NTKF) og Nores Shotokanforbund(NSF). Men og så på tvers av stilarter i Norges Kampsportforbund(NKF). Gjennom NKF er vi medlem av Norges Idrettsforbund(NIF).

Vår hovedinstruktør Vegar Bokeli Saga har 2. grad sort belte (Ni-dan JKA).